Už se na to vážně nemohu dívat. Mapu co mapu. Bitvu za bitvou. Stále stejná nepochopitelná síla pohlcuje hráče a probouzí v nich neodolatelnou touhu. Touhu, která přináší na jejich team smrt, zkázu a často také prokletí prohry. Volání těchto zrádných sirén je extrémně účinné zejména na horší hráče, jejichž mysl ještě nedosáhla potřebné psychické odolnosti. Proto všechny mé čtenáře předem varuji. Nenechte se zlákat těmito prohry chtivými bludičkami dychtícími pouze po vaší tragické smrti. Odolejte hlasu vnitřního vábení. Odmítněte nabízený příslib bezpečí a čerstvého mořského vánku. Otevřete svou mysl a pozorně poslouchejte, co vám chci říct.

Nikdy, nikdy, nikdy, za žádnou cenu, na žádné mapě.

Nikdy nejezděte na žádné mapě ze začátku na pláž. Toto pravidlo platí vždy a za žádnou cenu ho nesmíte porušit. Hlavní podstata této nejen začátečnické chyby je v tom, že pozice na pláži s sebou vždy nese mnoho nevýhod a pouze málo malých výhod. A abyste si nemysleli, že plácám jen tak do větru, rozebereme si zde všechny mapy obsahující pláže jednu po druhé.

Den D

Overlord

Nejvíce toto pravidlo platí právě zde na Overlordu a celý článek vznikl vlastně na základě mé osobní snahy vysvětlovat ve hře spoluhráčům, že vydat se na této mapě na pláž, je nejhorší rozhodnutí, které můžete učinit. Mnohonásobně horší rozhodnutí činíte, pokud jedete na pláž a sedíte v těžkém tanku nebo pomalém stíhači. Důvody k vyvarování se pláže jsou jednoduché. Vzhledem k velmi členitému terénu budete sice ze začátku bitvy v bezpečí, ale tím veškeré výhody této pozice končí.

Dnešní herní mechaniky jsou postavené tak, že bitvy probíhají stále rychleji a průjezd měkkým písečným terénem trvá extrémně dlouho. Navíc, podaří-li se Vám dostat na stranu nepřítele, čeká vás dlouhé a strmé stoupání jednou z roklí, ve kterých není kam se schovat a ani kam ujet. Typický průběh bitvy je tedy takový, že s každým tankem, který se jel schovat do klamného bezpečí pod útesy, přichází zbytek teamu bojujícího na horní části mapy o možnost efektivního vzdoru. Během prvních několika minut, se milovníci pláže pomalu posouvají směrem k nepříteli. Odříznuti vysokými skalami a bez jakékoliv možnosti zasáhnout do aktuálního vývoje. Přesně v této chvíli se však rozhoduje o celkovém výsledku bitvy. Více oslabený team (ten, kde jelo více důležitých strojů na pláž) přesně v této fázi prohraje vršek. Nepřítel se jen otočí a přesune se na výhodné pozice na skalách, nebo si bez sebemenších problémů pohlídá příjezdové rokle. Tanky na pláži se pak stanou snadnou kořistí a zemřou jako poslední oběť v již dávno prohraném boji. Doufám, že je vám již jasné, že při rozhodnutí vydat se na pláž, jste již dopředu odsouzeni k absolutní bezmoci ovlivnit výsledek a k rychlé smrti v konečné fázi hry, kdy jste pro nepřítele už jen pouhá bonusová damage.

Jižní pobřeží

Jižní pobřeží

Na jižním pobřeží je situace téměř totožná jako na Overlordu. Opět se bitva odehrává a hlavně rozhoduje ve výše položených částech mapy. Dokonce si troufnu pronést tvrzení, že na všech mapách je vždy obsazení nejvyššího bodu taktickou výhodou a vy si nemůžete dovolit přenechat tyto důležité kopce nepříteli. Zkrátka a jednoduše. Nejste-li lehký tank, který jede po pláži v pokročilé fázi bitvy zabít nepřátelské artynky, nemáte u šplouchajícího moře co dělat.

Stalingrad

Stalingrad

Tato městská mapa má svůj soukromý kousek pláže. Vrchní část pláže je rájem rychlých středních tanků a přesných destrojerů. Použijeme-li zde přítomné koleje jako hranici, výrazně nedoporučuji tuto hranici překračovat. Důvod je prostý, v okolí byli spatřeni žraloci a vy byste se mohli stát jejich obětí rychleji, než si dokážete představit. Tito žraloci však nepochází z moře, ale potulují se mezi troskami budov na kraji města a vyhlížejí osamělé cíle, které jsou v této spodní části pláže velmi snadnou kořistí. Místní žraloci útočí s oblibou ve smečce, a čím pomalejší a tučnější jste, tím více si na vás smlsnou. Přihlédneme-li k tomu, že je tato část mapy spolu s náměstím jediným odkrytým prostranstvím, dá se očekávat také zákeřný útok mimozemšťanů spřádajících své plány někde na druhé straně mapy.

El Haluf

El Haluf

V ústí vyschlé řeky se dá po chvilce pátrání nalézt kousek nehostinné pláže. Nejen že je tato pozice již ze své podstaty velice nevýhodná, ale bez výrazné podpory teamu je téměř nemožné se z ní dostat. Proto stačí tento kousek území krýt z hustých křovin rostoucích na kopcích pomocí malé hrstky strojů. Zbytek společenstva má za úkol vyhrát poziční bitvu mezi skalisky v levém horním rohu. I zde platí, že čím těžší stroj máte, tím více jste potřeba mezi skalisky a nemáte co dělat v již dávno vyschlé řece.

Letiště

Letiště

Pláž na letišti je mnohem větší. Dostupný je však pouze malý kousek a stejně jako na El Halufu stačí skupinka středních tanků na středu a jeden stíhač kryjící spodní cestu k udržení celé strany. Průjezd přes mělký záliv na nepřátelské straně je vždy velice riskantní a v náhodných bitvách se vyplatí pouze v pozdní fázi hry. Jste-li řidičem jakéhokoliv tanku, doporučuji tedy vydat se vždy do částí mapy, které se rozkládají více severně od zrádných mořských mělčin.

Never Ever

Na závěr ještě jednou zopakuji. Nikdy, nikdy, nikdy, za žádnou cenu nejezděte na žádné mapě na pláž. S tím, že čím pomalejší a hůře obratný stroj řídíte, tím více je toto pravidlo určené právě vám.

Categories: World of Tanks

Vložte komentář